Logo SEKMUN

SEK International Schools organise and host their own United Nations Model, SEKMUN, and also take part in other MUNs nationally and internationally.

This is an educational-cultural project authorised by the UNO, which is a simulation of the General Assembly and other multilateral agencies.

Committees – SEKMUN Debate topics

ASAMBLEA GENERAL

Primera Comisión: Desarme y Seguridad Internacional

  1. Exploración y Utilización del Espacio Ultraterrestre con Fines Pacíficos: el espacio como motor del desarrollo sostenible. Ver más
  2. La Prohibición del Desarrollo, la Producción y el Almacenamiento de Armas Bacteriológicas (Biológicas) y Toxínicas y sobre su Destrucción. Ver más

Segunda Comisión: Asuntos económicos y financieros

  1. Actividades del Segundo Decenio de las Naciones Unidas para la Erradicación de la Pobreza (2008-2017). Ver más
  2. Cuestiones de política macroeconómica: comercio internacional y desarrollo. Ver más

Tercera Comisión: Asuntos Sociales, Humanitarios y Culturales

  1. Devolución o restitución de bienes culturales a sus países de origen. Ver más
  2. Moratoria del uso de la pena de muerte. Ver más

CONSEJO DE SEGURIDAD

  1. Cooperación entre las Naciones Unidas y las organizaciones regionales y subregionales en el mantenimiento de la paz y la seguridad internacionales-Silenciar las armas en África S/RES/2457(2019)
  2. Las mujeres y la paz y la seguridad – La violencia sexual en los conflictos S/RES/2467(2019)

UNICEF

  1. Mejoramiento de la situación de la mujer y la niña en las zonas rurales. A/RES/70/132 A/70/PV.80 (17 diciembre 2015) GA/11745 (sin votación)
  2. Intensificación de los esfuerzos mundiales para la eliminación de la mutilación genital femenina A/RES/71/168 A/71/PV.65 (19 diciembre 2016) GA/11879 (sin votación)

ORGANIZACIÓN MUNDIAL DE LA SALUD (OMS)

  1. Cobertura sanitaria universal: Prestación de atención primaria de salud por agentes de salud comunitarios: oportunidades y desafíos Microsoft Word – A72_R3-sp.docx (who.int)
  2. El riesgo en la salud mental surgido por determinadas prácticas en el transcurso del Covid 19. Cent cinquième session (who.int)

FAO

  1. Inclusive and sustainable urban food systems for urban and territorial development. See Study Guides See Study Guides
  2. Finding alternatives to highly hazardous pesticides. See Study Guides

ECOSOC

  1. Humanitarian action and climate change: advancing anticipatory approaches, strengthening resilience and enhancing collaboration in response to the climate crisis. See Study Guides
  2. Key policies and investments needed to build productive capacities in Least Developed Countries (LDCs), Landlocked Developing Countries (LLDCs), Small Island Developing States (SIDS) as well as Middle-Income countries (MICs). See Study Guides

UNESCO

  1. Need for national curricula to refer to climate change. See Study Guides
  2. Do you know Artificial Intelligence or Artificial Intelligence knows you better? Thinking Ethics of AI. See Study Guides

UNWTO

  1. Inclusive recovery. Socio-cultural impacts of COVID-19. See Study Guides
  2. Topic 2: Boosting Tourism Development through Intellectual Property. See Study Guides

UNODC

  1. Drug prevention and healthy development of children: Caring for Your Child In Crisis Situations. See Study Guides
  2. Wildlife trafficking harms animals and human health, the case of Pangolins. See Study Guides

HUMAN RIGHTS

  1. Ensuring respect for international human rights law and international humanitarian law in the Occupied Palestinian Territory, including East Jerusalem, and in Israel See Study Guides
  2. Adequate housing as a component of the right to an adequate standard of living, and the right to non-discrimination in this context See Study Guides (inglés) See Study Guides (español)

Foto senado sekmun

Preparation for the Event

  • The Model United Nations
  • What is a debate? What is a negotiation?
  • Guide for the construction of resolutions
  • Bibliography

Links

Follow all the latest news in

Web SEKMUN